Wednesday, March 5, 2008

SELAMAT HARIJADI PBS KE - 25 TAHUN


Thaniah kepada Parti Bersatu Sabah (PBS)kerana meraikan ulangtahun ke - 25 tahun pada 5 Mac 2008. Kalau tanak wagu atau sumandak lebih dari boleh sudah kena kasi kawin...

sebagai pejuang rakyat di negeri ini sejak 25 tahun yang lalu. kita amat menyanjung tinggi para pejuang ini terutamanya Huguan Siou Datuk Seri Panglima Joseph Pairin Kitingan, lambang kehadiran masyarakat Kadazandusun Murut (KDM) di negara ini.

Selamat berjuang kepada PBS - BN ....

saya sudah lama ikut bah ini PBS. bapa saya itu pengikut setia PBS bah...saya ingat lagi dulu masa PBS masih pembangkang. Bapa saya pasang bendera PBS di hujung bambu , lepas itu dia kasi naik lagi di atas pokok kelapa...

masa itu siapa yang nampak itu bendera PBS mesti dorang tahu itu rumah kami orang...syukurlah walaupun PBS masa itu pembangkang, kami tidak lari dari PBS...bapa saya lah...saya masa itu masih budak...

itulah saya cakap Huguan Siou ini lugu ( pinjam kata Datuk Bernard Maraat). Ramai bah penyokong kuat dia ini. Mustahil dia boleh kalah di Tambunan dan di Keningau.

1 comment:

Urang Kita said...

Urang Kita bah itu.. huguan siou. sayapun penyokong kuat PBS time mula-mula PBS ditubuhkan. Beberapa piliharaya umum saya undi PBS.