Sunday, June 22, 2008

SAPP patut keluar





Keningau : Usaha parti SAPP untuk membawa usul tidak percaya kepada Perdana Menteri adalah sesuatu yang kurang wajar dan bertentangan dengan prinsip permuafakatan Barisan Nasional (BN). Dimana tindakan parti tersebut bukan sahaja membuang masa tetapi memakan diri sendiri ( parti SAPP).

Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS), Tan Sri Joseph Kurup berkata, jika SAPP terus membuat pendirian untuk mengemukakan usul tidak percaya kepada kepimpinan Perdana Menteri yang merupakan Pengerusi BN, maka langkah terbaik bagi parti itu ialah keluar dari BN.

” Mereka (SAPP) tidak akan berjaya ( usul tidak percaya) kerana tidak akan mendapat sokongan majoriti,” kata Kurup mengulas pendirian SAPP yang mengadakan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) semalam.

Kurup yang juga merupakan Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata, adalah sama sekali tidak baik untuk SAPP merancang untuk membuat usul tidak percaya kepada pucuk pimpinan kerana ia mengugat serta mengancam BN.

Dalam soal itu kata Kurup , tidak wajar bagi SAPP terus mendapat perlindungan serta kemudahan dari BN tetapi pada masa yang sama menderhaka.

Kurup juga menegaskan parti PBRS memberi sokongan penuh tanpa berbelah bagi kepada pucuk pimpinan BN.

” Pada waktu dimana kesetiaan kita tercabar...PBRS tetap bersama dengan BN. Pendirian kami adalah teguh,” kata Kurup dalam satu kenyataan disini sebelum berlepas ke India dalam rangka kerja rasmi kementerian itu.

Menurut Kurup, PBRS seperti mana parti-parti komponen BN yang lain telah mengemukakan permohonan demi kepentingan rakyat di negeri Sabah.

” Dalam pertemuan dengan Perdana Menteri baru-baru ini kita semua diberi jaminan oleh pucuk pimpinan , bahawa segala permintaan parti-parti di negeri ini akan diberi perhatian. Saya percaya beliau (PM) mempunyai pertimbangannya sendiri,” kata Kurup.

1 comment:

OmSaBaH said...

Kurup tak layak buat ulasan ba ,
MP dia belum kompom lagi..
yang kompom tanding balik ba..
bukan main buyuk